Informace o cookies na této stránce
Soubory cookie používáme ke shromažďování a analýze informací pro vylepšení uživatelského zážitku a vhodného cílení reklamy. Více je zde.
OMEZIT
POVOLIT

PROGRAM / Pro nemoc přesunuto na LEDEN - Kolonie, Elfriede Jelinek / VZTEK

07/12/2018
20.00 - 21.30
Pro nemoc přesunuto na LEDEN - Kolonie, Elfriede Jelinek / VZTEK
KOUPIT LÍSTEK

Vážení diváci, z důvodu nemoci Lucie Ferenzové a Kristýny Frejové se dnešní představení nebude konat. Předem děkujeme za pochopení. O náhradním termínu vás budeme informovat.

„Vztek přichází ve slepotě, je to tam, v nevědomí, kde se to v nás vzalo?“

Inscenace podle rakouské nobelistky Elfriede Jelinek ukazuje hlavní „motor lidstva“, který hýbe světem odpradávna až dodnes - vztek. Autorka text napsala jako přímou reakci na pařížské teroristické útoky na satirický časopis Charlie Hebdo. Jde o malý epos, který začíná v dávných antických časech u Hérakla, ale postupně hovoří zcela současně až vizionářsky. V inscenaci se v podobě karikatury novodobé šlechty na voru Evropa „plaví mořem krve“ tři herečky jako tři „žvanilky“, jsou to tři karikatury lidství, tři stárnoucí intelektuálky, kterým se z úst dere text plný šovinismu, fundamentalismu, cynismu, vlastních frustrací a strachu z neznámého. Inscenace ukazuje zmatení doby, v níž není možné zároveň vědět a jednat, protože v momentě, kdy se k nám informace o teroru, násilí a masovém vraždění dostávají v přímém přenosu, se akty násilí zároveň dějí. Člověk není schopen se zorientovat a propadá emocím. A vztek plodí vztek. Jedním z mnoha bohů, o nichž je v inscenaci řeč, nakonec přebírá vládu nad lidskou svobodou a vědomím - bůh internetu. To vše s nadhledem a vtipem, který míří do vlastních řad.

Zuzana Augustová pro Divadelní noviny:

Text je výrazně mužský a značně machistický […], což souvisí s násilím, terorem a bojem jako hlavními motivy, které se z proudu zašifrovaného slovního dění vynořují. Přesto režisérka využila na jevišti výhradně herečky, jejichž promluvám dává skvělým režijním gestem kongeniální významotvorný rámec […]. Stylizace aktérek jako rádoby aristokratických paniček na záchranné plošince, která z naší civilizace zbyla, umožňuje evokovat katastrofické naladění sebedestruktivní společnosti, jež sama sebe žene už dlouho do záhuby, víc, než by to svedli teroristi.

(Odkaz na kompletní recenzi: https://bit.ly/2CZJP1v)

Překlad: Marc Lusti, Libor Hubálek

Dramaturgie a režie: Lucie Ferenzová

Výprava: Andrijana Trpković

Light design: Jan Hugo Hejzlar

Hudba: LO/VE

Hrají: Markéta Dvořáková, Kristýna Frejová, Anita Krausová a Jindřiška Křivánková + Anna Glässnerová

Powered by NEONSTUDIO