DVOJkoncert Secret Session & Club de esquiar + 3 mesiace v brazílskom slume (prezentácia J.Havlík)
Pozývame na farebný dvojkoncert originálnych slovenských kapiel a jednu výnimočnú prezentáciu. V rámci série podujatí Lusofest 2024 - Dny kultury portugalsky mluvících zemí.
SECRET SESSION je psychedelický art rock jam band zo Slovenska s analógovými projekciami. Trio túži skĺbiť silnú pesničku so zaujímavou inštrumentáciou plus prekvapiť samých seba. O nezvyčajné vizuály sa stará scénografka Ivana Macková spolupracujúca s rôznymi zriaďovanými i nezávislými divadlami (Odivo, Štúdio tanca, Divadlo z pasáže, Bratislavské bábkové divadlo...). Kapela predstaví piesne zo svojich dvoch vydaných a tretieho pripravovaného albumu. Na svoje si prídu fandovia silných piesní, odvážnych aranžmánov, nečakaných zmien a nekaždodenného výtvarna.
https://www.youtube.com/watch?v=ELuXc5GgRF4
CLUBE DE ESQUIARKapela Clube de esquiar je post-rocková (post-brazil?) kapela bratov Juraja (gitary, spev) a Jakuba (bicie, vokály) Havlíkovcov, ktorá aktuálne koncertuje s kamarátmi z Berlína - Davidom Maroto Sadau (basgitara) a Martinou Brandorff (priečna flauta). Ide v podstate o viac či menej kontinuálny tvorivý dialóg dvoch bratov, kde Jakub viac cestuje a svoje zahraničné inšpirácie posúva Jurajovi, ktorý ich doma pretavuje do novej autorskej hudby, ktorej portugalské texty lisabonského básnika Fernanda Pessou mu zároveÅ„ umožňujú objavovať neznáme a vzdialené. Medzi významné hudobné vplyvy patria umelci ako Milton Nascimento, Dežo Ursiny, Nick Drake, Brad Mehldau či King Krule…
https://www.youtube.com/watch?v=6EtBz-FM0dI
3 MESIACE V BRAZÍLSKOM SLUMEPohľad na prostredie favely – brazílskeho slumu. V roku 2018 sa Juraj Havlík ako študent urbánnej sociológie na FSS (MUNI) počas písania svojej diplomovej práce ocitol na tri mesiace vo favelovom komplexe Cantagalo-Pavão-Pavãozinho, ktorý neplánovane vymenil za hosťovskú rodinu na Copacabane v Rio de Janeiro. Cieľom prezentácie je podeliť sa o osobnú skúsenosť a ponúknuť každodenný pohľad na chudobnú štvrť na kopci v centre Ria. Do akej miery známe obrazy násilia z filmu Mesto bohov (2002) alebo na druhej strane typické predstavy slnečnej, karnevalovej, farebnej a multikultúrnej Brazílie odzrkadľujú Jurajovu prežitú skúsenosť? Ako rôzne možno žiť ľudské životy a aké podoby má chudoba? Vďaka čomu alebo komu je favela vôbec možná?
www.jurajhavlik.comhttps://is.muni.cz/.../MASTER_THESIS_Juraj_Havli_k__pdf_.pdf