EN/
Adam and Jan work together on the border between childhood memories and the present. They find parallels that they visualize and reflect on. They transform their childhood worlds into the present. They create memories that they find and recycle both together and individually. Jan and Adam are students of the Sculpture 2 studio at the FaVU VUT in Brno. Jan Bražina finds inspiration in the nonsensical videos get ready with me, which he watched during the pandemic. Here we encounter isolation and the experience in this segment can equal despair. An important factor is Jan's hometown, where he himself resided at the time. This experience is reflected in his current work. Adam Hejduk relates to childhood visual memories from POG. He finds two levels: the aesthetic treatment of the play and the reflection of childhood memories concerning war and world problems. With the enormous scale of POGs, he balances the complex that he was unable to reflect as a child.
Adam a Jan pracují společně na pomezí vzpomínek z dětství a současnosti. Nachází tak paralely, které vizualizují a reflektují. Jejich dětské světy transformují do současných. Vznikají vzpomínky, které jak společně tak individuálně nacházejí a recyklují. Jan a Adam jsou studenty ateliéru sochařství 2 na FaVU VUT v Brně. Jan Bražina nachází inspiraci v pro něj nesmyslných videích get ready with me, které sledoval v období pandemie. Setkáváme se zde s izolací a zážitek se v tomto segmentu může rovnat beznaději. Důležitým faktorem je Janovo rodné město, ve kterém v tu dobu sám pobýval. Tento prožitek reflektuje v jeho současné tvorbě. Adam Hejduk se vztahuje k dětským vizuálním vzpomínkám z hry POG. Nachází dvě roviny: estetické zpracování hry a reflexi dětských vzpomínek týkajících se válečných a světových problémů. Enormním měřítkem POGů bilancuje komplex, který jako dítě nebyl schopen reflektovat.
Za finanční podpory statutárního města Brna a Ministerstva Kultury. Činnost galerie INDUSTRA ART podpořil Nadační fond Avast, partneři CPI Property Group, PROFIL NÁBYTEK, a.s.